Select category

Academics

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

location:
level of study:
discipline:
study mode:
class format:

If you haven’t found what you are looking for, enter the desired phrase in the field below and we will help you find it

Research projects

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

location:
research center:
discipline:

If you haven’t found what you are looking for, enter the desired phrase in the field below and we will help you find it

Academic Staff

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

location:
discipline:

If you haven’t found what you are looking for, enter the desired phrase in the field below and we will help you find it

Events

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

type:
location:

Contact

location:
category:

If you haven’t found what you are looking for, enter the desired phrase in the field below and we will help you find it

Uniwersytet SWPS - Logo

BIO Wojciech cwalina

dr hab.

Wojciech Cwalina

wykładowca
Wydział Psychologii w Sopocie

Profil naukowy

Psycholog. Zajmuje się psychologią marketingu politycznego, psychologicznymi mechanizmami związanymi z oddziaływaniem mediów masowych na postawy i zachowania społeczeństwa oraz marketingiem środowiskowym. Interesuje się psychologią społeczną, zwłaszcza tym, w jaki sposób spostrzegamy i oceniamy innych ludzi, oraz tym, w jaki sposób można na nich wpływać i bronić się przed perswazją czy manipulacją.

Jego badania koncentrują się na psychologii marketingu politycznego. Podejmuje w nich zagadnienia dotyczące psychologicznych mechanizmów związanych z formowaniem wrażeń i postaw w stosunku do polityków i partii politycznych, oddziaływaniem mediów oraz kształtowaniem preferencji i zachowań wyborczych. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów opublikowanych w czasopismach polskich i anglojęzycznych, takich jak „Media Psychology”, „Journal of Political Marketing”, „Journalism Studies”, „European Journal of Marketing” i „Journal of Public Affairs”. Jest członkiem redakcji czasopisma „Psychologia Społeczna” oraz rady redakcyjnej „Journal of Political Marketing”.

Jest współautorem książek „Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna” (2005), „A cross-cultural theory of voter behavior” (2008) i „Political marketing: Theoretical and strategic foundations” (2011) a także „Wieloznaczność w przekazach politycznych” (2015).

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii marketingu politycznego, psychologii mediów, psychologii rynku.